zaterdag 5 november 2011

divers

Alleen zijn

het kind wilde graag alleen zijn
het bouwde een wereld voor zichzelf
de puber wilde graag alleen zijn
het maakte een projectie naar buiten toe
alles goed alles fijn
de jong volwassene was graag alleen
het had geleerd de projectie te gebruiken naar buiten toe
en van binnen alleen te blijven
Het had alleen niet de macht om alles zo te houden
De volwassene was graag alleen
het had geleerd dat het alleen mogelijk was om zichzelf te kunnen zijn
door anderen de projectie voor te houden
Al met al konden maar weinigen haar echt bereiken
en zo was het goed.


ain grunniger.

achter de upsele.

achter zien upsele doar klopte zien hart
achter zien upsele doar veulde hij smaart
achter zien upsele doar woar,t nait mos
zulst echt nait zegg,n ast hum nait kost.


Menselijkheid

Ben ik slecht omdat ik anders denk dan jij?
vind je dat?
Ben ik minder dan jij omdat ik ondoordachtzamer ben?
vind je dat?
ben ik niet lief en eerlijk genoeg volgens jou?
vind je dat?
ben ik als een olifant die zomaar rondstamp in een porceleinwinkel verdriet en pijn veroorzakend?
vind je dat?
ben ik niet goed genoeg omdat ik niet precies zo reageer zoals jij wenst?
vind je dat?
ben ik niet acceptabel genoeg omdat jij hogere eisen stelt waaraan ik volgens jou niet voldoe?
vind je dat?
Misschien heb je groot gelijk schrap mij maar van je lijst
dat vind ik
mijn wezen verdiend beter dan veroordeeld te zijn door een ander die zich beter acht en onbetwistbaar ook zovele fouten bezit.
niemand is pefect

stoor je niet aan mij dat heb je niet verdiend
waarom zou je?
stoor je niet aan het kleine zachte stemmetje dat spreekt
waarom zou je?
jij die denkt het beter te doen
waarom zou je?
De wijsheid in pacht te hebben
waarom zou je?
misschien heb je groot gelijk schrap ik jou van mijn lijst
dat vind ik
jouw wezen verdiend zoveel beter dan dit kleine stemmetje dat jou herinnert aan imperfectie
ook al is de waarheid dat niemand perfect is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten