woensdag 25 januari 2012

Da Figash

Mijn Figash is soms (een heel klein beetje maar hoor) een aparte kat. Zij heeft het niet altijd zo op vreemden. Tja dat er soms , voor haar vreemden bij de achterdeur naar binnen komen, oké dat gaat nog aldus Figash. Maar dat die vreemde mensen dan ook zomaar willen doorlopen naar de huiskamer. Tja dat gaat volgens onze Figash veel te ver. Nee!!!!!! dat kan niet dat gaat te ver!!!. De huiskamer is het heiligdom van Figash en hier mag niet zomaar een vreemde naar binnen terwijl het vrouwtje niet in de huiskamer aanwezig is. Figash bedenkt zich dan niet en werpt zich volop in de eigendomsrechten strijd met gevolgen van dien uiteraard voor degene die haar volkomen vreemd is. Zo kon ik op een morgen terwijl ik boven de bedden aan het opmaken was volop genieten van de strijdkreten van Figash, de hulpkreten van een manspersoon en het harde geblaf van de hond die Figash natuurlijk van harte ondersteunde. Ik schrok en ging natuurlijk snel kijken wat er aan de hand was, want met Figash weet je het maar nooit. Stond er een wildvreemde man in de keuken met onze Figash op zijn hoofd. Tja en ik maar proberen Figash van zijn hoofd te halen. Dit was nog een heel karwei want zij had de nagels goed in haar slachtoffer geslagen en zij was wel heel erg boos. Naderhand heb ik na alle consternatie die het gaf natuurlijk wel gevraagd aan deze persoon wat hij in ons huis aan het doen was. Hij stamelde iets van kaartjes verkopen en nog iets onduidelijks. Ik heb de wondjes op zijn hoofd verzorgt en nog gewaagd te vragen naar de vermeende kaartjes. Nou die kaarten had hij niet bij zich en ik vond het achterna ook wel wat verdacht dat hij bij navraag bij de buren ook nergens anders was geweest om kaarten te verkopen. Hij was naderhand ook nogal snel verdwenen in zijn auto en eerlijk gezegt ik heb hem ook nooit weer gezien. Achteraf gezien denk ik, dat mijn Figash over enige mensenkennis beschikt in tegenstelling tot mij die vaak te goed van vertrouwen is. Eigenlijk is mijn Figash gewoon geweldig vind ook onze hond. zij zijn goede maatjes en hebben een gezond respect voor elkaar. Mijn hond denkt volgens mij vaak dat Figash een soort van soortgenoot is en probeert haar vaak over te halen om toch vooral met haar samen te spelen met haar favoriete piepbal maar tot op heden is onze Figash nog niet op de uitnodiging ingegaan en kijkt zij onze Leiki hooghartig aan en draait zich gemoedelijk om als Leiki weer eens voor haar staat met de bal in haar bek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten