vrijdag 27 januari 2012

hoe twee konijntjes er zeven werden:)

[b]7 konijnen[/b]
Een vriendin van mij belde mij om te vertellen dat zij hele leuke konijntjes had gekocht.Tja zij had wel eens impulsinkopen:)Dit keer had zij twee konijntjes gekocht, het leek haar zo leuk en ze waren zo verschrikkelijk lief.
Oei echt iets voor haar. Voorzichtig vroeg ik haar of dat nou wel zo'n goed idee was aangezien zij op een flat huisde. Oke er zijn wel meer mensen met een konijn op een flat en dat gaat dan prima maar ik kende mjn vriendin maar al te goed.
Nou ja zei zij ik heb wel en probleempje.
Wat voor probleempje ? vroeg ik haar vriendelijk. Ehhhhhhhhhh ik had geen geld meer voor een hok, wel voor konijnevoer hoor zei ze verontschuldigend.
Oke dacht ik vrolijk dat valt dan weer mee. En waar heb je ze nu dan? want ik heb wel een hok voor je hoor. Je hebt toch wel twee vrouwtjes genome hoop ik?
Ja hoor die man in de dierenwinkel zei dat het twee vrouwtjes waren.
Opgelucht dacht ik nog nou dat valt dan weer mee.
Maar ik wilde je vragen begon zij voorzichtig. Ja wat wilde je vragen? vroeg ik na een stilte aan haar kant. En ja hoor daar kwam de vraag waar ik al bang voor was. Zou eh zou jij heel misschien die twee niet willen hebben? ik heb toch niet zoveel tijd voor ze en ik heb ook al twee katten dus k dacht..
Ja hoor zij dacht, natuurlijk dacht zij weer eens een pietsie te laat.
En de dierenwinkel? vroeg ik nog hoopvol. Nee zei ze ferm dat kan niet.
Oke dat was voor mij een dillema nam ik die twee konijnen over of zou ik haar deze keer niet uit de brand helpen? maar ja die arme konijnen.
Oke zei ik ik om ze zo ophalen. Zo gezegt zo gedaan met een grote doos achter op de fiets naar mijn vriendn toegepeddelt om de konijnen op te halen. Daarna weer spoorslags naar huis twee konijnen rijker plus een lading voer.
Er bleef mij niks anders over als ze in het hok dat ik had gevuld met vers stro te zetten. Een fles water aan de tralies en een bak met voer te vullen.
Tjemig het ging eigenlijk zo snel allemaal nog even zat ik beduust naar de konijnen te kijken oke schouder ophalend liep ik naar huis mij vast voornemend er niet meer in te tuinen.
De volgende dag liep ik naar de konijnen om ze te voeren en ik keek even heel raar op toen ik zag dat de buurman er ook al bij stond te kijken en begon te lachen. Ik wilde wel eens weten waaron dus ik ook kijken. Zag ik dat de ene bovenop de ander zat.
Heel onnozel vroeg ik aan de buurman, wat raar doen vrouwtjes dat ook? hij begon onbedaarlijk te lachen en zei: zorg maar gauw dat je er een hok bij krijgt want volgens mij krijg je jongen en lachend en hoofdschuddend liep hij weg.
Ja hij had gelijk die buuman van mij want uiteindelijk bleek ik niet opgescheept te zittten met maar twee konijntjes. Ohhh nee het waren er zeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten