vrijdag 27 januari 2012

De Bloem

Ik heb vandaag de laatste uren van een bloem meegemaakt mooi dat wel ontroerend ook een bloem die helemaal alleen sterft. Het raakte mij onverwacht heel diep waarom? weet ik niet meestal raakt het wel maar laat ik het niet diep doordringen vandaag was anders. Misschien omdat de zon scheen en ik eerst zo vrolijk was in elk geval de herrineringen die zijn er en de bloem is eens geboren heeft gebloeit zijn leven geleeft en uiteindelijk zijn blaadjes laten vallen tot de laatste en toen was het stervenslied aangevangen en de herrinering is alles wat het achterlaat en nee de bloem is niet geheel alleen gestorven dat klopt eigenlijk niet want ik was bij de bloem hield haar hand vast tot de laatste ademtocht.
Soms is veel veel en weinig weinig misschien raar maar voor mij heel gewoon het leven is soms vol verrasingen vreemd mooi ontroerend soms intens verdrietig soms boordevol vreugde en soms zo voorbij net zoals de bloem die nu al begint te vervagen over een paar maand is de herrinering voorbij  een vluchtige ontmoeting in het leven zij oud ik jong ships passing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten